Effektformat i en programmatisk värld

If Slow Down GPS

Utvecklingen de senaste åren för både köpare och medierna ställer höga krav på att erbjuda rätt lösningar som både är smarta, relevanta och kan påvisa effekt.

Allabolag.se, If Skadeförsäkring, OMD och Adviser samarbetade och var först ut i världen med video-wallpaper genom köpsättet Automated Guaranteed. 

”Kampanjen är ett typexempel på hur vi proaktivt testar de tekniska gränserna för att nå ut till If Skadeförsäkrings målgrupp på ett sätt som ger resultat”.
Jimmy Strömberg Programmatic Director OMD

Slow Down GPS

Kampanjen levererade en hög effekt med 97 % engagement rate och 1,96 % i click through rate. Engagemanget var högt och hela 13,5 % av målgruppen tittade på hela filmen.

Dessa tre nyckel KPI:er visar att kampanjen varit effektiv och träffat rätt målgrupp samt skapat engagemang, men framförallt så lyckades vi framföra ett väldigt viktigt budskap som kommer göra skolan till en lite säkrare plats för våra barn.

För att ta del av hela caset som gjordes med Adform, ladda ner pdf här!

  • 97 %

    Engagement rate.
  • 1,96 %

    Click Through Rate.
  • 13,5 %

    Video Completion.

Kontakta mig om du har frågor

  • Sebastian Tibbling, Head of Digital / Business Development
  • sebastian@adviser.se
  • +46(0)70-855 17 22