Engagerande effektformat för Renault

Engagerande effektformat

När Renault skulle lansera ett nytt sortiment av sina transportbilar ville deras mediebyrå OMD öka medvetenheten om den nya modellerna med hjälp av kreativa och engagerande effektformat.

Med hjälp från Adforms produktionsteam producerades ett wallpaper-format där användarna bjöds in att interagera och täcka av de nya modellerna.

Lanseringen fick ett bra resultat både i genomslag, interaktioner och träffsäkerhet i målgruppen.


play-video

”För oss är det viktigt att kontinuerligt kunna erbjuda våra kunder nya programmatiska lösningar som ger användaren en bra upplevelse tillsammans med annonsören. Vi ser det som betydelsefullt att den programmatiska utvecklingen drivs på både från byrå och publicistsidan.”
Erik Löfquist Programmatic Specialist, OMD
  • 1 981

    Täckte av bilarna
  • 10,71 sek

    Genomsnittlig synlighet
  • 0,74 %

    I Click-through rate

Kontakta mig om du har frågor

  • Sebastian Tibbling, Head of Digital / Business Development
  • sebastian@adviser.se
  • +46(0)70-855 17 22