Lämna material

Här kan du lämna annonsmaterial till alla våra uppdrag, både print och webb. Är du osäker på hur du ska producera ditt annonsmaterial? Eller behöver du kanske hjälp med att skapa det? Scrolla då lite längre ner på sidan för att ta del av all information du kan tänkas behöva. Har du några frågor så ring eller mejla till Adviser Studio på tel. 08-408 055 52 eller traffic@adviser.se. För frågor om digitalt material mejla banner@adviser.se.


Lämna_material 


Vill du ha hjälp att producera ditt annonsmaterial?

Printmaterial
Vill du ha en enkel guide om hur du skapar och levererar ditt material för print så scrolla längre ner på sidan för en komplett genomgång.

Vill du hellre ha hjälp med att skapa din annons, så kan vi på Adviser Studio hjälpa dig. Ring eller mejla oss för prisinformation: tel. 08-408 055 52 eller traffic@adviser.se.

Digitalt material
Ditt digitala annonsmaterial lämnar du enklast via mejladressen banner@adviser.se Vill du ha en enkel guide om hur du skapar och levererar ditt digitala material så scrolla längre ner på sidan och ladda ner dokumentet Adviser Specifikation.

Vill du hellre ha hjälp med att sätta din annons, så kan vi på Adviser Studio hjälpa dig. Ring eller mejla oss för prisinformation: tel. 08-408 055 52 eller traffic@adviser.se


Steg för steg-guide print
För att din annons skall bli så bra som möjligt i tryck har vi tagit fram en guide som underlättar för dig.
Samtliga av våra produkter har färgprofilen FOGRA39 (utom Byggindustrin, se mer info längre ner på sidan) och alla ska lämnas som högupplösta PDF-er.
Här är några allmänna tips för att underlätta för er annonsering:

Filformat Tryckoptimerad PDF med inkluderade typsnitt.


Färger Endast fyrfärgsseparerat (CMYK, FOGRA39). Se till att det ej finns några dekorfärger med i dokumentet.


Bilder Upplösningen på färg- och gråskalebilder bör vara 300 dpi (i 100% storlek). Gränsen för vad som går att trycka är 240 dpi utan att man märkbart skall se en försämring i kvalitén.

Typsnitt Alla typsnitt som används i annonsen (även logotyper) skall inkluderas i filen.


Skärmarken & utfall Skärmärken används för att annonsen skall monteras in korrekt. Text bör ej finnas närmre än 5 mm från sidans skärmärken. Utfall om 5 mm på alla sidor om tonplattor och bilder går utanför sidan skärsmån.


Döpa dokument Döp ditt annonsmaterial till "tidningensnamn-utgåva-annonsör.pdf” Använd inte ÅÄÖ i filnamnet.


För Byggindustrin
Distiller Joboptions för skapande av PDF finns att hämta på www.mittmediaprint.se under Teknisk Guide. Välj Coldsetpaketet.

Skillnaden i tryck för Byggindustrin är upplösningen på färg- och gråskalebilder som bör vara 200 dpi (i 100% storlek).

Hör gärna av dig till Adviser Studio om du har fler frågor: tel. 08-408 055 52 eller traffic@adviser.se

Ladda ner print- och digital specifikation här

Lämna_material