11.19.2019

Adviser delade ut pris till Årets Nätängel Media

Under festliga former utsågs igår vinnarna i Årets Nätängel, ett initiativ skapat av mySafety för att hylla de personer som bidrar till ett bättre klimat på internet. Adviser var givetvis på plats för att dela ut pris till vinnaren i kategorin Årets Nätängel Media, som i år välförtjänt delades ut till journalisten och krönikören Atilla Yoldas.

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

Priset delades ut med följande motivering:

"Utan tvekan och med en tydlig övertygelse har Atilla Yoldas länge satt strålkastaren där det behövs. Oavsett om det gäller att uppmärksamma utsatta och hotade eller de som hotar och hatar. Med en vass penna och en skarp röst skapar han förutsättningar för förändring på riktigt – inte minst genom att ständigt ifrågasätta sin egen roll i helheten – men framför allt genom att aldrig backa från det han anser är rätt".

Övriga finalister var Ångestpodden, Linda-Marie Nilsson och Jenny Strömstedt.

Juryn för Årets Nängel Media bestod av Sebastian Tibbling (Head of Digital, Adviser), Jeanette Gustafsdotter (VD, TU), Kerstin Neld (VD, Sveriges Tidskrifter), Charbel Gabro (föreläsare) och Charlotte Thür (VD, IAB).

Utöver kategorin Media, delades det ut ytterligare fyra priser under kvällen som gick till Elza Dunkels (Årets Nätängel), Heja Livet (Årets Nätängel Jämställdhet), Henrik Jonsson (Årets Nätängel Gaming) och Hanna Varmaz (Årets Nätängel Barn och Ungdom).

Samtliga vinnare och nominerade firades under en trevlig galamiddag på Nalen i Stockholm - en kväll fylld av värme, glädje och kunglig glans.

Vi på Adviser är stolta och glada över att få ha varit en del i kampen mot näthat. Nu fortsätter vi kampen tillsammans!

Foto: mySafety

Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2019-10-01

Adviser deltar i Breakit Impact Challenge

Breakit Impact Challenge är en digital utmaning med syftet att göra det nya näringslivet klimatsmart. De deltagande företagen har 30 dagar på sig att ställa om sin verksamhet så att den blir klimatsmart - och vi på Adviser har givetvis antagit utmaningen.

Läs mer

Se fler nyheter