08.13.2014

Byggindustrin byter säljpartner

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

Adviser har fått uppdraget att sälja annonser för tidningen Byggindustrin för såväl den tryckta tidningsupplagan som i tidningens digitala kanaler och under den årliga tävlingen, Årets Bygge, som avslutas med en galakväll på Cirkus på Djurgården i Stockholm i mars 2015.


– Valet av Adviser svarar mot våra behov att vidareutveckla våra digitala verktyg och Årets Bygge, säger Byggindustrins chefredaktör Staffan Åkerlund.


Tidningen Byggindustrin som är byggsektorns ledande röst sedan starten 1931, har de senaste två åren genomgått stora förändringar. 


Under 2012 lanserades tidningen sitt nya format som tabloid för att understryka rollen som nyhetsmedium. Som papperstidning kommer den varje vecka till sina prenumeranter.


I april 2014 lanserades tidningens nya webb som automatiskt anpassar sig till olika storlekar på mobiler och surfplattor. I höst fortsätter tidningens digitala utbud med flera planerade nya digitala tjänster.


– Vi tycker det känns oerhört spännande att få arbeta med Byggindustrin. Det är ett drömuppdrag för oss där en klassisk tidning har tagit steget mot ett modernt flerkanalsmedie, säger Sebastian Tibbling försäljningschef på Adviser. 


I mars 2014 gick Byggindustrins tävling Årets Bygge i mål när det vinnande projektet Aula Medica korades på den stora galan som tidningen arrangerar i samarbete med Svensk Byggtjänst. Arbetet med Årets Bygge-galan i mars 2015 inleddes i augusti.


– Adviser får därmed en nyckelroll i denna mycket roliga och viktiga händelse, säger Staffan Åkerlund.

För frågor eller mer information


STAFFAN ÅKERLUND
CHEFREDAKTÖR
Byggindustrin
+46703462200
staffan@byggindustrin.com

SEBASTIAN TIBBLING

FÖRSÄLJNINGSCHEF

Adviser

+46708551722
sebastian@adviser.se

Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2019-11-14

Du missar väl inte …

Black Friday, julhandeln och mellandagsrean? Gör dig redo för att maxa inför shoppinghelgerna.

Läs mer

Se fler nyheter