04.16.2019

Kommer robotarna ta över?

I veckans Tidskriftspodd pratar affärsutvecklingschef Sebastian Tibbling om hur den traditionella säljrollen - liksom många andra yrken - genomgår stora förändringar.

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

  • June Stenmark
  • Project Manager Adviser Studio
  • june@adviser.se
  • +46(0)72-050 24 40

Bland annat nämns hur vi går mot att jobba tightare med våra annonsörer och se dem mer som partners. En säljare 2019 måste kunna så mycket mer än att bara sälja annonsvisningar och helsidor.

Men kommer robotarna att ta över?
- Det kommer definitivt behövas färre säljare i framtiden. Vi kommer se en annan set-up där säljaren blir expert på målgrupp och istället för att sälja yta löser annonsörernas utmaningar. Eller ”huvudvärkar” som jag kallar det, berättar Sebastian och fortsätter:

- AI, robotar och olika system kommer att hjälpa säljaren i dess roll och för att vara relevant även imorgon så måste du se till att vara uppdaterad och nyfiken.

Lyssna här.

Har du missat de första delarna av vår säljskola?
Här kan du hitta dem och flera andra intressanta poddavsnitt från Sveriges Tidskrifter.

Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2019-11-14

Du missar väl inte …

Black Friday, julhandeln och mellandagsrean? Gör dig redo för att maxa inför shoppinghelgerna.

Läs mer

Se fler nyheter