05.08.2014

Kreativ annonsering: Respons

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

Vi gillar när man skapar lösningar som ger effekt! Vi har under flera år arbetat med L'Oréal och flera av deras varumärken. Under våren har vi varit med och tagit fram några kreativa format med fokus på effekt. Senast i raden var det Matrix som ville få lite mer fart i ett erbjudande för deras färgserie SOCOLOR.beauty.


Utmaningen var att göra något på framsidan av tidningen som sticker ut, väcker intresse och får läsaren att ta steget att ta del av erbjudandet.


– Att nå fram med ett erbjudande och få ett kvalitativt resultat har blivit allt svårare och vi letar ständigt efter nya kreativa lösningar. Just för det här vykortsformatet, som vi utvecklade tillsammans med Adviser, var målet att sticka ut och göra det enkelt och attraktivt för frisörena, säger Maria Jedenmark, Product Manager för Coloration & Styling på Matrix.


Lösningen blev ett stansat vykort som monterades fast på framsidan av tidningen. Kortet var en "läsplatta" med ett attraktivt nykundserbjudande. De 50 första som skickar in kortet får en läsplatta. Kortet var lackat, med utstansad tub som drar blicken till sig.


– Vi är väldigt nöjda med formatet och har redan efter ett par dagar fått positiv feedback från flertalet salonger, säger Maria Jedenmark.


Nu önskar vi alla glada nykunder till Matrix lycka till med sin nya läsplatta och nya färgserie!


Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2020-04-29

Adviser sponsrar Tidskriftspodden med ett viktigt budskap!

Denna vecka sponsrar vi tillsammans med vårt systerbolag Adviser Studio Tidskriftspodden. I den berättar vi hur vi kan hjälpa er under under den utmanande tid vi nu befinner oss i.

Läs mer

Se fler nyheter