09.04.2019

MediaAW: Tema digitala läsvanor

Kan digital läsning driva printaffären?

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

Sveriges Tidskrifter, Readly och Adviser bjuder in till After Work den 3 oktober. Lyssna på spännande trendspaningar och panelsamtal på temat digitala läsarvanor.
Readly presenterar sin senaste rapport om digitala läsvanor för magasin. Om hur data från digital läsning kan utveckla magasinens affär.
Det blir spännande insikter blandat med mingel, god dryck och något gott att äta.

The Readly Report
Förra årets undersökning visade att svenska Readly-användare läste 19 miljoner digitala magasin. Hittills har den ökat år för år, vilket är i linje med en större trend inom digital streaming som innefattar musik, tv och böcker. Rapporten är en analys av Readlys största marknader.
Nu presenteras årets siffror. Rapporten kommer inte bara ge insikter om vad man läser i Sverige utan har ett globalt perspektiv på digitala läsvanor av magasin.
Daniel Hamrin, Innehållschef på Readly i Sverige.

Hur får vi en hållbar magasinsaffär framåt?
Panelsamtal med branschpersoner modererat av Kerstin Neld, Sveriges Tidskrifter

Anmäl dig till eventet här - OBS! Begränsat antal platser!

DATUM & TID
3 oktober 17:00 - 19:00

PLATS
Readlys kontor, Kungsgatan 17, Stockholm

Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2019-10-01

Adviser deltar i Breakit Impact Challenge

Breakit Impact Challenge är en digital utmaning med syftet att göra det nya näringslivet klimatsmart. De deltagande företagen har 30 dagar på sig att ställa om sin verksamhet så att den blir klimatsmart - och vi på Adviser har givetvis antagit utmaningen.

Läs mer

Se fler nyheter