03.06.2019

Nedräkningen har börjat - snart blir Byggindustrin magasin

Byggindustrin är Sveriges ledande branschtidning för samhällsbyggnadssektorn. Men nu rör branschens veckotidning nummer ett om rejält i grytan. Från och med slutet på mars blir Byggindustrin ett fullmatat magasin med månadsutgivning.

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

  • June Stenmark
  • Project Manager Adviser Studio
  • june@adviser.se
  • +46(0)72-050 24 40

Efter ett decennium som tabloidtidning med en utgivningstakt på runt 38 utgåvor per år görs nu en rejäl redesign och ompaketering av Byggindustrin. Bakom redesignen står nya ägaren Bonnier som tagit över tidningen vid årsskiftet.

Vilka fördelar ser du med den nya magasinet?
- För dig som annonsör innebär det främst längre liggtid, längre tid med annonsörer och dessutom blir dina annonser snyggare med glansigare papper, förklarar  Richard Ahlman, account manager för Byggindustrin.

- Det ska bli jättespännande att få vara med på denna resa, fortsätter han. Jag kommer såklart att sakna veckotidningen men ser fördelarna i hur tidningen innehållsmässigt kommer att lyfta. Det nya magasinet Byggindustrin går ännu mera på djupet och ger läsaren en större insikt och kunskap inom byggindustrins viktigaste områden.

- Dessutom har vi www.byggindustrin.se som uppdateras dagligen med aktuella branschnyheter, avslutar Richard.


Är du intresserad av att boka en annons i nya magasinet Byggindustrin? Eller känner du dig lite nostalgisk och vill passa på att få med en annons i sista tabloidutgåvan av tidningen?
Kontakta Richard Ahlman på telefon 070-855 28 21 eller richard@adviser.se

Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2019-10-01

Adviser deltar i Breakit Impact Challenge

Breakit Impact Challenge är en digital utmaning med syftet att göra det nya näringslivet klimatsmart. De deltagande företagen har 30 dagar på sig att ställa om sin verksamhet så att den blir klimatsmart - och vi på Adviser har givetvis antagit utmaningen.

Läs mer

Se fler nyheter