04.06.2020

Välj svenska medier och publicister!

Vi står just nu inför föränderliga tider, där stor osäkerhet råder. Utmaningarna som vi nu står inför har påverkat hela Sveriges näringsliv. Mediebranschen, liksom många andra branscher, har och kommer att få det tufft framöver.

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

Flera företag bromsar upp sin marknadsföring vilket slår hårt på intäkterna. Därför är det nu viktigare än någonsin att de svenska mediebolagen inte tappar pengar till de globala plattformarna – det kan vara avgörande för de svenska mediernas framtid. Vi behöver alla hjälpas åt för att hålla Sveriges näringsliv på fötter.

-  Svenska medier fyller en viktig samhällsfunktion som nyhetsbärare och informationskälla. Får medierna inte in annonspengar kommer inte medierna att gå runt och kanske slutligen tvingas till nedläggning, vilket gör att vi inte får några nyheter. Nyheter som är viktigare än någonsin i situationer som dessa, säger Rasmus Thomsen, VD på Adviser.

Har du därför möjlighet när du lägger din marknadsföringsstrategi – stötta medier som bidrar till Sveriges ekonomi – välj svenskt!

Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2020-04-29

Adviser sponsrar Tidskriftspodden med ett viktigt budskap!

Denna vecka sponsrar vi tillsammans med vårt systerbolag Adviser Studio Tidskriftspodden. I den berättar vi hur vi kan hjälpa er under under den utmanande tid vi nu befinner oss i.

Läs mer

Se fler nyheter