03.27.2012

Vetenskapstitlar flyttar säljet

Frågor? Kontakta oss

Kontakta oss

Nya titlar hos AdviserForskning & Framsteg, Språktidningen och Modern Psykologi flyttar försäljningen av annonser till Adviser.

– Våra läsare är nyfikna och har höga förväntningar på hela tidningen, därför måste vi ha högt läsvärde också på annonserna, säger Patrik Hadenius, chefredaktör och vd.

Forskning & Framsteg har funnits i drygt 45 år, medan Språktidningen och Modern Psykologi är betydligt yngre. Alla tre är dock etablerade inom sina nischer och har mycket trogna läsare. Sammanlagt når tidningarna 250 000 läsare.

– Vi har haft en upphandling av säljbolag och noga gått igenom bolag för bolag. Att det till slut blev Adviser beror på att de är både pigga och kunniga, säger Patrik Hadenius.

Samarbetet inleds fr.o.m. den 1 april. Adviser har funnits sedan 1999 och är ett väl etablerat säljbolag på marknaden med 13 medarbetare och kontor strax utanför Stockholm och i Malmö.

– Att få arbeta med tidskrifter där hög kvalitet på både innehåll och form står i centrum känns oerhört kul och givande för oss, säger Sebastian Tibbling, försäljningschef på Adviser.

Frågor eller för mer information – kontakta:
Patrik Hadenius
Chefredaktör
F&F, Språktidningen och Modern Psykologi
0705-988455

Sebastian Tibbling
Försäljningschef, Adviser
0708-551 513

Om Adviser

Vi har sedan starten haft som mål att alltid göra skillnad för medieköpare och för våra uppdragsgivare. Vi brinner för medieförsäljning och älskar att skapa lösningar som ger effekt för våra samarbetspartners.

Vi tror på att göra skillnad och kallar det för 360-tänk.

Läs mer om vad vi gör
Aktuellt
2019-10-09

Adviser blir partner till Årets Nätängel

Adviser går in som partner till Årets Nätängel och delar ut priset för Årets Nätängel Media.

Läs mer

Se fler nyheter