Total effekt för Mitsubishi

Mitsubishi L200

I samarbete med Mitsubishi och mediebyrån Bizkit Havas tog vi på Adviser fram ett effektformat som både visuellt och genom engagerande element bjuder in målgruppen att interagera med formatet. För att få en ökad effekt och träffsäkerhet arbetade vi med styrningar mot en rad målgrupper som Bizkit Havas hade identifierat som relevanta för kampanjen.

”I dialog med Adviser så sökte vi efter ett effektformat i kombination med rörligt budskap mot en relevant målgrupp för Mitsubishis bilmodell L200, kampanjen blev mycket lyckad på många sätt och togs emot väldigt positivt av Allabolags användare”.
Stefan Elfving Publishing Account Director, Bizkit Havas

Lösning

Det nya formatet vi tog fram är en hybrid mellan ett skin och en wallpaper. Genom interaktion expanderar formatet och ger målgruppen möjlighet att se på film och fördjupning genom att enkelt läsa vidare på Mitsubishi’s kampanjsida.

play-video

Resultat

Tack vare det nya formatet så levererade kampanjen bra på samtliga mätpunkter. De KPI:er som kampanjen mättes på var:

- Hög synlighet i rätt målgrupp.
- Höga inscreenvärden.
- Interaktion med materialet.
- Bokade provkörningar.

  • 25,37

    sekunders synlighet (Avg)
  • 16,26 %

    uplift i CTR med datastyrning*
    * Jämfört med tidigare kampanj utan datastyrning.
  • 1.43 %

    i genomsnittlig CTR.

Kontakta mig om du har frågor

  • Sebastian Tibbling, Head of Digital / Business Development
  • sebastian@adviser.se
  • +46(0)70-855 17 22