After Worken som samlar branschen - Adviser
After Worken som samlar branschen

After Worken som samlar branschen

MediaAW är omtalat för att vara eventet som samlar branschen och lyfter journalister. Detta året var inget undantag. Det handlade däremot inte bara om nätverkande, diskussioner och potentiella samarbeten. Reportrar utan gränser bjöds in för att tala om sitt viktiga arbete, som under våren mött nya former av utmaningar till följd av kriget i Ukraina.

 

MediaAW har blivit en tradition, ett event som arrangeras på initiativ av Adviser tillsammans med samarbetspartnern Sveriges Tidskrifter. Journalister, reportrar och säljare från olika tidskrifter bjuds in till eventet för mingel och nätverkande där de får möjlighet att connecta med potentiella samarbetspartners och kunder. Detta är ett uppskattat initiativ från båda sidor och vårens event var inget undantag.

 

Upplägget för after worken tog sig dock en lite annan form detta året. Med anledning av rådande situation i Ukraina, valdes Erik Halkjaer, ordförande Reportrar utan gränser, ut som hedersgäst för att dela med sig av deras arbete.

 

Vi fick en pratstund med Erik Halkjaer under kvällen och bad honom att berätta vad det betyder för Reportrar utan gränser att delta på kvällens event.

 

– En av Reportrar utan gränsers viktigaste målgrupper, men kanske också mest svårflörtade, är journalister. Därför är det mycket välkommet när det bjuds på tillfällen som dessa att stå inför tidskrifts-Sverige och prata om utmaningar inom pressfrihet och vad deras stöd innebär för utsatta journalister världen över, nu särskilt i Ukraina. Det var också viktigt att ge ett kvitto till både Another Media Group och Sveriges Tidskrifter som bidragit med 10 000 kr vardera till vårt arbete under kriget i Ukraina, berättar Erik.

 

Erik berättade under kvällen personligt och ingående om vad Reportrar utan gränser har gjort för journalister i Ukraina under den pågående invasionen av Ryssland. Han delade med sig gripande historier om de journalister som dödats och medier som har attackerats under reportagen. Trots flertalet tragedier och hot så har de arbetat aktivt för att bidra med det de kan, bland annat i form av 100 skyddsvästar och annat material som möjliggjorts av svenska givare.

 

– Jag upplevde en god och trevlig stämning med god mat och dryck. En intresserad publik och stora möjligheter att utbyta erfarenheter och kontakter. Publiken bidrog också med närmare 4 000 kr i Swish-gåvor till Reportrar utan gränsers arbete, vilket så klart är ett gott betyg. Tack!

 

Rasmus Ohlin, CEO på Adviser, fanns givetvis på plats och var oerhört glad och tacksam för det stora intresset som visats för årets MediaAW, samt responsen från gästerna under kvällen.

 

– Vi hade en otroligt trevlig kväll med många spännande diskussioner. Givetvis med stort fokus på vad Erik pratat om men även trevligt nätverkande.

 

Kvällen bekräftade hur viktigt det är att kunna träffas, dela tankar och idéer i en snabbrörlig bransch. Vi på Adviser tar med oss nya reflektioner, bekantskaper och inspiration från kvällen och ser redan fram emot vad nästa MediaAW kommer att bjuda på.

MediaAW är omtalat för att vara eventet som samlar branschen och lyfter journalister. Detta året var inget undantag. Det handlade däremot inte bara om nätverkande, diskussioner och potentiella samarbeten. Reportrar utan gränser bjöds in för att tala om sitt viktiga arbete, som under våren mött nya former av utmaningar till följd av kriget i Ukraina.

 

MediaAW har blivit en tradition, ett event som arrangeras på initiativ av Adviser tillsammans med samarbetspartnern Sveriges Tidskrifter. Journalister, reportrar och säljare från olika tidskrifter bjuds in till eventet för mingel och nätverkande där de får möjlighet att connecta med potentiella samarbetspartners och kunder. Detta är ett uppskattat initiativ från båda sidor och vårens event var inget undantag.

 

Upplägget för after worken tog sig dock en lite annan form detta året. Med anledning av rådande situation i Ukraina, valdes Erik Halkjaer, ordförande Reportrar utan gränser, ut som hedersgäst för att dela med sig av deras arbete.

 

Vi fick en pratstund med Erik Halkjaer under kvällen och bad honom att berätta vad det betyder för Reportrar utan gränser att delta på kvällens event.

 

– En av Reportrar utan gränsers viktigaste målgrupper, men kanske också mest svårflörtade, är journalister. Därför är det mycket välkommet när det bjuds på tillfällen som dessa att stå inför tidskrifts-Sverige och prata om utmaningar inom pressfrihet och vad deras stöd innebär för utsatta journalister världen över, nu särskilt i Ukraina. Det var också viktigt att ge ett kvitto till både Another Media Group och Sveriges Tidskrifter som bidragit med 10 000 kr vardera till vårt arbete under kriget i Ukraina, berättar Erik.

 

Erik berättade under kvällen personligt och ingående om vad Reportrar utan gränser har gjort för journalister i Ukraina under den pågående invasionen av Ryssland. Han delade med sig gripande historier om de journalister som dödats och medier som har attackerats under reportagen. Trots flertalet tragedier och hot så har de arbetat aktivt för att bidra med det de kan, bland annat i form av 100 skyddsvästar och annat material som möjliggjorts av svenska givare.

 

– Jag upplevde en god och trevlig stämning med god mat och dryck. En intresserad publik och stora möjligheter att utbyta erfarenheter och kontakter. Publiken bidrog också med närmare 4 000 kr i Swish-gåvor till Reportrar utan gränsers arbete, vilket så klart är ett gott betyg. Tack!

 

Rasmus Ohlin, CEO på Adviser, fanns givetvis på plats och var oerhört glad och tacksam för det stora intresset som visats för årets MediaAW, samt responsen från gästerna under kvällen.

 

– Vi hade en otroligt trevlig kväll med många spännande diskussioner. Givetvis med stort fokus på vad Erik pratat om men även trevligt nätverkande.

 

Kvällen bekräftade hur viktigt det är att kunna träffas, dela tankar och idéer i en snabbrörlig bransch. Vi på Adviser tar med oss nya reflektioner, bekantskaper och inspiration från kvällen och ser redan fram emot vad nästa MediaAW kommer att bjuda på.

Se fler av våra kundcase

Vill du utveckla din affär?

Kontakta oss så berättar vi mer.

Genom att klicka på “Skicka” ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Adviser Sales Nordic AB

Adviser är en del av Another Media Group, en företagsgrupp med en gemensam vision att skapa möjligheter för människor, företag och varumärken att växa.